måndag 30 december 2013

#mansfritt2014

Gustav tänker satsa ordentligt inför 2014, så här ser hans plan ut:

* Jag läser inte böcker skrivna av enbart män.
* Jag ser inga filmer, tv-serier eller pjäser regisserade av enbart män.
Jag lyssnar inte på musik framförd av enbart män.* Jag visar inga statusuppdateringar från män i mitt Facebook-flöde.* Jag följer inga män på Twitter eller Instagram.


Bra så.
Diskussionen som följer (den vettiga alltså, de som kallar honom för en idiot eller liknande känns ju som man inte ens behöver bemöta) är att bara för att han är man och gör detta så hamnar han helt plötsligt "in the spotlight". Då han gör något som feminister har gjort i evigheter.

Men jag vet inte. Vi lever ju i ett mansdominerat samhälle, fakta.
För att vi ska få en förändring så krävs det att MÄNNEN ändrar sig.
Iom att han gör detta så skapas rubriker, män kommer garanterat ta åt sig mer, just för att Gustav är en man, fakta.

Jag tycker det är bra, en bra början. Kommer följa detta med stort intresse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar