måndag 3 mars 2014

Olika utseende

Min mamma låg precis inne på sjukhuset, och hade (bland annat) en sjuksköterska med armarna täckta av tatueringar.
Jag hörde på mamma att hon själv inte tyckte detta var någon bra idé (jag själv har en liten tatuering, när jag kom hem med den så sa mamma "Du vet att den inte går bort va?") av en sjuksköterska att ha detta.

Men hon (mamma) berättade att patienter sa till henne (sjuksköterskan) att hennes tatueringar var fula. Jag frågade mamma om hon skojade med mig, men mamma fortsatte med att säga att nej det gjorde hon inte, och att sköterskan faktiskt får räkna med sådana kommentarer.

Ursäkta? Är folk helt dumma i huvudet? De säger alltså till kvinnan, som har hand om deras ovårdnad, att hon ser ful ut. Helt galet!
Jag förstår verkligen inte vad det är för fel på folk!
Om jag nu gissar så var det säkert lite äldre människor (säg över 60 år), som anser sig ha rätten att kommentera allt och basunera ut det i alla lägen.
Oftast är det samma människor som tycker att små barn är oförskämda när de kommenterar gubbar och tanters stora näsor (till exempel).
Men det är ju samma sak, fast är man vuxen så BORDE MAN VETA BÄTTRE!

Har inte alla föräldrar sagt till sina barn "Har man inget snällt att säga, så ska man inte säga något alls".
Fast egentligen så borde jag inte bli förvånad antar jag, men ändå. Hur tänker folk?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar