måndag 30 maj 2011

Kärlek

Helt plötsligt under förra veckan så började lillgrisen prata så otroligt mycket mer, hon snappar upp nya ord (som hon använder) varje dag. Helt fantastiskt!
Det svåra för oss är ju att urskilja dem, för tålamod är väl inte hennes (eller några ungar iofs) starka sida, hon blir vansinnig!
Men det gör å andra sidan att hon anstränger sig mer, häftigt!

Och hokus pokus så känns hon så otroligt stor! Ingen liten bebis längre.
Men som en annan bloggerska skrev, så är det nästan så att man blir kär i sitt barn. Kan bara fascinerat insupa hennes allt, vill inte missa något. Man får passa på så länge man får.

Och helt plötsligt så slog det ju mig att hon skulle ha blivit storasyster kommande månad. Visst hade det varit otroligt mysigt. Hon hade blivit en jättehärlig storasyster!

I lördags hade vi "tjejkväll" då mannen var ute med sitt jobb. Så jag och mina tre tjejer kollade på "Transformers", eller ja, jag och stortjejerna gjorde det, lillgrisen hade fullt sjå med att hålla ordning på alla snacksen (som vi nu hittar överallt). Men emellanåt satt dom alla tre i rad i soffan, mina finaste! Fan vad bra jag är på att göra fina barn! (med given hjälp så klart...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar