onsdag 4 maj 2011

Tänk vad ett litet inlägg i en blogg kan göra

Var inne på Underbara Claras blogg och hon hade lagt ut en bild på en jättesöt klänning och sedan skrivit att hon önskade att många av hennes barns kläder fanns i hennes storlek.
Inget konstigt med det kan man tycka.
Bortsett ifrån det faktum att hennes barn är en liten pojke.
Då brakade det lös på hennes blogg.
Jag läste de flesta av de nästan 300 kommentarerna och jag säger bara "Oh My God!".

Mest skrämmande var en person som undertecknade med "förskoleläraren" som nära på häcklade Clara för att hon tvingat på sin lilla son (som bör vara runt 3 månader gammal) könsotypiska (heter det så?) kläder.
Jag häpnar!
Har läst kommentarer som gör mig så otroligt upprörd, att det bara finns så inskränkta människor.
Men samtidigt så finns det så många fantastiskt upplysta människor.

Så iom detta så känns det som att debatten kommer ännu ett steg fram. Jag själv känner mig mer och mer övertygad och blir mer påläst iom sådant här. Vilket är härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar