fredag 27 juli 2012

Två dagar

Besöket hos BM gick jättebra, hb't hade gått upp från 100 till 112 samt att jag inte var uttorkad längre. Blodtrycket var också bra, härligt!

I övermorgon är alltså BF, lite overkligt så där faktiskt...
Imorgon så ska vi ha Katten och Räkans födelsedagskalas, och reserven är redo om det skulle behövas. Men det mesta är förberett. För en gångs skull så var dom överens om vad dom ville ha också, korv med bröd (med alla tänkbara tillbehör och sorts korvar/bröd) samt frozen cheesecake med hallonsås.
Mycket lätt att förbereda och inte speciellt mycket ansträngande, älskade barn liksom.

Hoppas på fint väder imorgon, men det ser inte så ljust ut, SMHI säger 40 mm regn, YR säger 30. Har vi tur så börjar det först framåt senare eftermiddagen. Fingers crossed!

I förrgår så var vi vid havet med några vänner och deras barn. Perfekt väder, det blåste ganska kyligt, så jag höll mig sval och bekväm bra länge. Vi var först med att bege oss hemåt, och en kvart efter att vi åkt så mötte vi ambulans och brandkår och fick ett sms av en av de som var kvar på stranden. Då visar det sig att en 14-årig pojke drunknat precis i det området där vi var. Fruktansvärt otäckt! Och jag måste säga att jag är glad att vi missade det.
Tydligen så stod vuxna människor och filmade med sina mobiler vid upplivningsförsöken. VUXNA MÄNNISKOR, jag blir helt kall när jag hör sådant. Fy fan...Tänker inte folk över huvud taget?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar