fredag 6 september 2013

Äntligen fotbollsmatch!

Igår så spelade stora tjejerna bortamatch i en liten ort som heter Töllsjö.
Det passade finfint det, för medan dom förberedde sig inför matchen, så åkte jag och Lillgrisen och hälsade på mannens kusin och moster. Hur trevligt som helst!

Väl där så såg vi ett rådjur ute på åkern. Lillgrisen ville klappa.
Men si det ville inte rådjuret. Konstigt...(rådjuret är pricken på bilden, typ)

När väl sedan matchen skulle börja så ville grisen inte följa med, utan stanna kvar hos "gammelkusinen". Och det fick hon.
Jippie, för det betydde att jag, helt ostört, fick titta på tjejernas fotbollsmatch (i ett MOLN av knott), underbart!
Fast dom förlorade med 4-0, nåväl.
Jag vet att jag skrivit om det förr, men det är verkligen så otroligt roligt att se när tjejerna spelar. Bland det bästa jag vet!

När det var 10 minuter kvar av matchen så kom Lillgrisen springandes med en äggkartong med små dvärghönsägg i. Hon var lycklig hon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar