tisdag 24 september 2013

Tandläkaren

Idag var jag hos tandläkaren. Och till skillnad från många andra gå gillar jag faktiskt att gå till tandläkaren.
Kan ju bero på att mina tänder är ganska fina. Ja alltså dom är varken raka eller speciellt vita, men dom är hela. Och det gör ju plånboken glad!

Mina mjölktänder satt såpass länge så att dom började ruttna (säger min mammal, tycker det låter lite väl...) och jag fick laga några mjölktänder ordentligt. Utan bedövning, för den där sprutan där, den skrämmer mig!

Sedan hade jag samma tandläkare från jag var bebis tills jag var drygt 25 år. Och han gav mig gott tandsjälvförtroende. För han brukade berömma mig för tänderna och en gång, i sena tonåren, så gick han ut i korridoren och fiskade upp två kollegor och drog med in på mitt undersökningsrum och visade "Ser ni? Så HÄR ska tänder se ut!"
Vad finns det att vara rädd för då?

Sedan har jag t ex bara fått en halv visdomstand, och inga mer. Ganska najs faktiskt!

Så 622 spänn gick det på, och så blir jag kallad igen om 2 år igen. Då går det ju an!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar