tisdag 4 oktober 2011

Nattning av barn

När man säger till Lillgrisen att det är läggdags så blir hon jätteglad och tjuter samtidigt som hon springer och säger godnatt till alla (utan den som skall natta henne).
Sedan rusar hon upp för trappan, in och hämtar vattenflaskan i vårat sovrum och in i badrummet för att fylla på.
Sedan väljs det en bok och så är det dags att läsa.
Efter boken så släcker vi lampan och då är det dags att sjunga, oftast är önskemålet "Lilla katt" eller "Råttan" (var bor du lilla råtta?).
Sedan ska det sovas. Och det går oftast bra, hon gillar ju som sagt att gå och lägga sig.

Men ibland så kommer protesterna, "Pappa komma!" osv

Igår var det min tur, kände mig allmänt pigg så där. Vi körde hela racen, hon ropade efter pappa, jag lugnade. Hon låg och kramades, klappades och pruttade. Och sedan somnade VI.

Det där med att somna till vid nattning är heeemskt skönt, men rätt så förödande för resten av kvällen... 
M kom upp för att väcka mig rätt snabbt, och jag vaknade när han gick i trappan. Men fy fan vad dåligt humör man blir på då :(. Och orken är som bortblåst. Så där låg jag som en annan val på soffan, tittandes på tv hela kvällen. Och spelandes Wordfeud, så klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar