torsdag 22 december 2011

Liseberg med en 2,5-åring

Vi var på Liseberg igår, som sig bör innan jul. Men jag hade nästan glömt hur ljuvligt det är att vara där med en 2,5-åring.
Vilken ren och skär lycka. Och vilken kärlek hon gav till de gröna kaninerna! Jag hoppades att jag har kvar dom bilderna i mitt huvud för alltid.
Hur hon först, trevande och blygt tog sig fram, med stora ögon och tungan hängandes ur mun (som alltid när hon är osäker). Skrapandes med foten och väger fram och tillbaka. Och sedan, pang, så släpper det och det kramades, fnissades, petade och klappades så det bara visslade om det.
Allt medans vi andra bara mös och tittade på.
Vi åt även en god middag(tack svärmor!), nyrostade mandlar, åkte allt möjligt (och provsmakade allt möjligt). En riktigt, riktigt härlig kväll!
Och nu ligger jag till sängs, vilken Lillgrisen tajmade bra, så hon ligger här bredvid mig och snarkar (och fiser...) som en hel gubbe.
Sov så gott, eller nått...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar