fredag 13 januari 2012

Järnladyn

I februari så har "Järnladyn" premiär, den måste jag bara se.
Margret Thatcher, som liten så tyckte jag inte så mycket bra om den där tanten.
Som vuxen är jag imponerad, man behöver inte ha samma åsikter som henne för att bli imponerad.
Vilken kvinna!
Bara att ha en sådan roll som premiärminister är ju helt sanslöst, men att även vara kvinna. Mirakulöst!
Som hon måste ha kämpat, och vad stark hon måste ha varit.

Och allt hat hon fick utstå, och FÅR utstå, det finns sajter som Is Margeret Thatcher dead yet?.
Antar att man får räkna med det när man är så framgångsrik. Men man förstår också dem som inte orkar kämpa så. Vad är priset. Vad har Margeret fått betala?
Och sedan var hon ju inte direkt främjande gentemot andra kvinnor. Men som någon skrev (The Guardian) så normaliserade hon kvinnlig framgång, bland annat!

Jag vet ju att filmen inte är en dokumentär, men ändå, jag ser fram emot att se den!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar