onsdag 22 februari 2012

Fyra månader

Om fyra månader så går jag på semester, i cirkus en månad, och sedan tänkte jag då föda barn. (hjälp!)
Fyra månader är ju ingenting!

Och så måste vi börja planera föräldraledigheten.
Med Katten och Räkan så var jag hemma tills dom var 5 månader gamla, då började jag jobba 2 dagar i veckan. Och när dom var 8 månader så började jag jobba heltid.
När dom var 13 månader så började dom hos (världens bästa!) dagmamma, och både jag och deras pappa jobbade 80%. Mycket bra!

Med Lillgrisen så var jag hemma 8 månader (och då jobbade M natt...) och sedan var M hemma i 8 månader. Så hon var 16-17 månader när hon började på dagis, då gick hon mån-tor 7:30-13 och blev hämtad av farmor alt mormor/morfar, och fredagar slutade jag tidigt.

Då är det alltså dags igen! Och vi får väl se lite hur det blir, vi tycker att det är så oerhört givet att dela föräldraledigheten. Men sedan så kan det bli lite annorlunda denna gången. Det är mycket att räkna på och så är M's jobb inte säkert alls.

I vilket fall så ser jag oerhört mycket fram emot att vara hemma, och jag kan för mitt liv inte förstå de män som inte tar det här gyllene tillfället i akt och är föräldralediga! Deras rättighet! Flertalet i min omgivning har låtit sig bli överkörda övertalade av sina barns mammor att skriva över sin del. Oerhört tråkigt!
Klart det alltid finns undantag, och det ÄR upp till var och en.
Eller är det verkligen det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar