tisdag 1 januari 2013

Gott nytt år!

Ja här på bloggen händer det inte mycket!
Kan bero på att jag har en väldigt kramig bebis...

2012 var ett bra år, givetvis, för lilla M föddes ju! Och jag gifte mig. Lillgrisen opererade sig, reducerade halsmandlarna, skrapade bort gigantiska polyper, och tömde vätska bakom trummhinnorna. Och vilken skillnad, nu hör vi inte när hon somnar. På gott och ont. Och hon behöver inte längre sova på dagen, OCH hon äter bättre!

Lillgrisen har även slutat med napp. Gav dem till tomten. Abstinens? Javisst! Men hon klarade det med bravur!

Jag hade en oerhört dramatisk förlossning, så nu blir det inga fler barn. Inte för att jag vill ha fler, fyra räcker gott och väl, men stackars livmodern klarar ändå inte av mer.

Min pappa har varit mycket dålig, fick en hjärtinfarkt i juli. Och efter det så blev han riktigt ordentligt medicinerad. Och medicinerna resulterade i otaliga sjukhusbesök. Då han bland annat störtblödde cirka 2,5 liter blod. Min mamma har inte heller varit i toppform.

Inför 2013 så önskar jag inga sjukhusbesök och mindre sjukdomar för nära och kära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar