måndag 7 januari 2013

Tillbaka till vardagen

Då var det vardag igen!
Lillgrisen skall till förskolan idag, om än motvilligt, men jag vet ju att hon stormtrivs när hon väl är där. Men jag räknar med en del tandagnissel när jag lämnar henne.
Sedan bär det av till BVC där Lilla M ska få en spruta, eller ja, jag vet inte om hon kommer få den, för hon har åkt på sin första rätt ordentliga förkylning. Så vi får se! Ska bli spännande att se hur stor hon har blivit också. För precis som Lillgrisen så tog det ett par månader innan viktökningen kom igång.

Och imorgon börjar Katten och Räkan skolan igen efter ett välförtjänt lov. Och dom har ju redan sportlovet att se fram emot, skönt för dem!

Leo (hunden) har åkt på något kvalster eller liknande på sin bak, så han har tappat päls (i tussar!) så jag måste till apoteket för att köpa någon sprej som ska ta kål på detta. Har aldrig hört talas om sådana kryp/kvalster innan, men det räckte att fråga en erfaren hundägare, så fick vi svaret, smidigt!

Så, nu tar vi måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar