söndag 10 mars 2013

7 månader

Igår så blev du 7 månader Lilla M!
7 månader!
Du är den gosigaste lilla bebis man kan tänka sig. Eller liten och liten, du är ganska så lång och har redan storlek 74 på kläderna.
Du sitter stadigt och har en otrolig räckvidd. Du slänger dig från sittande ner på sidan, runt på mage, drar dig runt till rygg, och det är så roligt att titta på.
När jag sitter bredvid dig så tar du liksom sats och slänger dig fram för att nå mig.

Du är så otroligt kittlig och kiknar av skratt om man petar dig i sidan.
Inga tänder har du, och håret växer inte nämnvärt, men det börjar att ljusna och dra åt det blonda hållet.

Du älskar mat och smaskar glatt i dig. Men tutten är fortfarande nummer ett på natten eller när du är ledsen. Jag hade ju önskat att du kunde ta nappen och flaskan. Men inser att napp kommer du nog aldrig att ta, och flaskan får vi fortsätta att truga med.

Och ja, du nyps, alltså din farmor och mormors min när du nyper dem, så vansinnigt roligt. Men när du väcker mig 4:30 genom att nypa mig med dina små fingrar (med vassa vassa naglar) stenhårt, då skrattar jag inte det minsta.

För några dagar sedan så tog jag bort liggdelen på vagnen och en helt ny värd öppnade sig! Du hänger ut och kikar, framåt, på sidorna, och så gott du kan, bakåt.

Du vaknar fortfarande flera gånger på kvällarna (även om det känns som om det går åt rätt håll), men går ganska lätt att lägga på kvällen (ammar dig och lägger ner dig i din säng).

Du är så vansinnigt charmig, och har otroligt stora och runda ögon, som får kommentarer varje dag.

Har börjat läsa sagor för dig och det älskar du. Och givetvis älskar du fortfarande dina syskon. När Lillgrisen hoppar runt på sin gummihäst (som heter Stefan...) så springer du efter henne, skrattandes, i gåstolen.

Jag älskar dig så otroligt mycket, min lilla älskade gumma. Tänk vilken tur vi hade som fick just dig, dig ska jag älska i resten av mitt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar