lördag 2 mars 2013

Mat och kläder

Så var det lördag och Lilla M har just blivit matad sin gröt av Katten.
Mätt och belåten!
Senaste veckan så har jag ökat på hennes matportioner och voila så har hennes kräkningar försvunnit. Skönt!
Och hon älskar sin gröt om pureer.
Ska försöka att komma igång och göra egen gröt till henne på skrädmjölet som jag har köpt, låter jättegott, och skulle kännas rätt bra att inte bara ge henne "färdigmat" från butiken.
Eller ja, hon får ju tutte också, så lite egengjort blir det ju.

Igår så var jag och stora tjejerna och lämnade in allt jag samlat till barnmarknaden, 19 tunga kassar blev det. Och parkeringen låg en bit bort, så vi fick svettas riktigt ordentligt!
Ska bli så spännande att se hur mycket pengar det kan tänkas bli.
Förtjänsterna tänkte vi skulle gå till en sådan här möbel i hallen, gärna två!

Då hade alla i familjen kunnat få en alldeles egen låda för t ex vantar och mössor. Hade varit lysande, så jag håller mina tummar för grymma stålar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar