onsdag 27 mars 2013

Slutspurten!

Nu  känns det ändå lite som om våren är här, trots nästan 10 minusgrader på morgonen.
Och idag är nästsista föräldralediga dagen. Lilla M ligger ute i vagnen och sover, Lillgrisen kollar på någon Barbiefilm och jag har dammsugit hela huset samt tvättat några maskiner tvätt.
När Lilla M vaknar så blir det lunch och sedan så drar vi ut i solskenet, gör några lekplatser för att sedan hamna hemma hos mina föräldrar (där Katten och Räkan möter upp efter skolan) och äter våfflor.

Igår fick jag köpt mig en vårjacka som jag är SÅ nöjd med! Men jag tror nog det är lite väl kallt för den än, tyvärr...

Sedan blir det till att dra fram lite påsksaker, kanske pynta något påskris. Och imorgon så blir det äggjakt i trädgården för de tre största barnen (sorry Lilla M).
Imorgon ja, sista dagen. Då ska Lillgrisen till förskolan sina timmar, och jag och Meja tar och traskar ner till öppna förskolan. Blir finfint det.
Sedan gör vi påsk!
Barnen kommer att vara sockerhöga mest hela tiden!

Sedan är det dags för handväska, egentid, pendling med kollektivtrafik, möten, kollegor, utbildning, kunder, teknik och annat som jag knappt sett på nio månader. På gott och ont.

Glad påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar