fredag 22 november 2013

Barn och sömn, avsnitt 123

Alltså barn och sömn!
Eller snarare VÅRA barn och sömn, och nu menar jag de små. Speciellt den minsta marodören.

Hon vaknar alltså cirkum 6 ggr per natt från det hon somnar för natten tills morgonkvisten (vilket brukar vara någonstans mellan 5-6).

Men hos farmor och farfar så vaknade hon t ex NOLL gånger på natten, OCH sov till klockan 7 på morgonen, trots att hon somnat 18:30 på kvällen. Hm...

Så vi testade att göra lite förändringar här hemma, för att se om det kanske kan påverka något.
Innan så har Maisy (nattmarodören) sovit i sin spjälsäng bredvid vår säng. Nu flyttade vi in henne till Lillgrisen. Som tyckte att det var mycket spännande!

Maisy var något förvirrad på kvällen över vart sängen stod, men de somnade båda två ganska ok. Vi läste och sjöng och båda kom till ro, även om det tog lite längre tid.

Men hon vaknade 2 ggr på kvällen. Och Lillgrisen kom över till oss vid 1-tiden (tror jag) och sa att "Jag vill inte ha Maisy i mitt rum!". Vet inte än om hon menade det, eller om hon fortfarande drömde.

Det slutade iaf som vanligt.
En vuxen och Lillgrisen i vår säng, och en vuxen och Maisy i Lillgrisens säng...

Den natten vi kan ha småtjejerna sovandes bredvid varandra i våran säng, den dagen är jag en lycklig kvinna! Vi har alla olika mål här i livet, right?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar