torsdag 7 november 2013

Barn och sömn

Mina tvillingar sov ju som stockar när de var små. 
Vaknade aldrig på natten (efter tio månader).

Nu är Maisy 15 månader. 
Och hon vaknar 1-3 ggr på kvällen innan vi lagt oss och 1-3 ggr per natt. Plus att hon vanligtvis vill gå upp vid 5.
Jag är så vansinnigt trött. 
Det är en sak att gå upp svintidigt varannan dag. Men att få nattsömnen konstant störd är helt galet. 
Jag är alltid helt mörk under ögonen.
Och även om det är makens natt, så vaknar jag ändå. Så jävla onödigt..

Men vad kan det vara. 1 1/2 år. Sedan borde hon väl rimligtvis sova bättre.
Vi har lite av ett kaos på nätterna. För först kanske Maisy vaknar, och vi flyttar henne till vår säng. Sedan kommer Lillgrisen, som sover som en virvelvind. 4-åringar kan kickas rätt bra. Så då kan de så inte sova bredvid varandra.

Förr följde maken med Lillgrisen till hennes säng. Men sedan Maisy ramlade ur vår höga säng(och fick världens fläskläpp) så vågar vi inte. Så en av oss tar med Maisy till Lillgrisens säng. Pust!

Inatt var min natt. Och hon vaknade 2 ggr på kvällen. Sedan 2 ggr på natten innan jag gick över med henne. Sedan vaknade hon 2 ggr till och ville dricka och pussas (!). Så gick vi upp 5.45.
Jag är trött..
.
Och nu sitter jag på tåget till Stockholm (jobb) ska bli så härligt! Kommer få sova ostörd två nätter! Den glädjen alltså!
Plus att sakna ihjäl sig.
Sömn är verkligen den bästa skönhetsvård. 
Just say'in!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar