onsdag 11 april 2012

Alltså...

.. med risk för att låta otacksam och så...
Jag tycker verkligen VERKLIGEN inte om att vara gravid!
Speciellt inte nu när jag blivit så gammal (!). Jag känner mig som en gammal tant, och en jävligt gnällig sådan.

Krämpor:
- Högt blodtryck (känner jag ju inte av, men bra är det inte)
- Tjock
- Tät i näsan, jämt! Missbrukar nässprej
- Ont i ligament
- Får ont i magen när jag går i vanlig takt= måste strosa
- Har ont i fogarna = svårt att gå
- Ont i ryggen
- Har svårt att resa mig när jag suttit ner (fogarna)
- Växtvärk i magen
- Illamående som kommer och går
- Huvudvärk, förbannad j-a huvudvärk nästan varje dag
- Trött, trött, trött, trött och åter trött
- Gråtmild och arg (kanske inte krämpor, men grymt störande)
- Halsbränna och rapar typ hela tiden

I'm not a happy camper om man säger så.
Så läser man om de som kvittrar och dansar sig genom hela sin graviditet, jag är inte bitter...
Cirkus 15 veckor kvar, bara att bita ihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar