torsdag 5 april 2012

Nu börjar fotbollssäsongen

Allsvenskan kunde jag inte bry mig mindre om!

Men Katten och Räkans seriespel börjar inom kort!
Och dom skall spela i två serier, spännande.
Laget hade behövt ännu en kvinnlig tränare, och hade jag inte varit gravid så hade jag anmält mig på direkten! (vilket tyvärr ingen annan mamma verkar ha gjort). Jag kommer inte att orka, det vet jag, så så är det med det, men det kommer andra säsonger.

På tal om tränare, deras tränare är fantastiska.
Speciellt en av dom, han är engagerande, och han ser alltid det positiva i det som barnen gör. Även om dom förlorar (vilket har hört till vanligheterna) med 8-0 så plockar han fram positivt och personligt som var och en gjort. Dom går alltid glada och stolta därifrån.

Jag spelade aldrig fotboll, eller någon lagsport alls för den delen, så jag har missat hur mycket positivt det innebär.
Och jag bara älskar att se deras matcher. Jag som annars avskyr fotboll! Men det är verkligen något helt annat när man ser sina egna ungar spela. Och då har dom hittills aldrig gjort något mål, så jag vågar inte ens tänka på hur det känns när det händer! Något spännande att se fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar