fredag 27 april 2012

En fredag i solens tecken

Så var det då fredag igen, och M är hemma och vabbar med Lillgrisen som blivit förkyld.
Vaknade mitt i natten av att hon frös som en galning, skakade okontrollerat och var iskall och gåshud över hela kroppen. Hon som aldrig annars fryser.
Men nu på morgonen var det ganska bra, lite feber, lite hosta och snorig. Så det blir en skön fredag där.

Katten och Räkan vaknade pigga och på gott humör, åt ordentlig frukost och mådde bra. Det har varit en vecka av oro och magont för dem båda, men nu verkar vi fått lite rätsida på det hela. Skönt!
Var även på utvecklingssamtal i skolan igår och det var bara positivt. Så till och med Katten var nöjd!

Sedan hade de sin fotbollsträning och då skulle dom springa för att träna inför stadsloppet imorgon, och det hade gått jättebra, så dom är grymt taggade. Imorgon skall dom alltså springa 3,3 km, det ska bli roligt! (Speciellt eftersom jag slipper att springa).

Och efter jobbet ska jag fiska upp Räkan för att åka och hämta ut hennes nya glasögon. Hennes första "vuxenpar". Och det första paret som hon faktiskt, i alla fall på ena ögat, ser 1.0 med. Ska bli spännande att se om hon märker någon skillnad. Innan har hon alltid, som bäst, sett 0.7 på tavlorna hos optikern (till 7'de raden), men nu alltså alla rader (med ena ögat).

Och om jag har tur idag så dyker det upp ett litet paket på posten med en sådan här till mig:

En Samsung Galaxy S2. Nu slipper jag min HTC Desire som jag dragits med i 2 år. Underbart. Så jag håller tummarna, måtte posten leverera...

Och nästa vecka så är det kort vecka. Halvdag på måndag, ledig på tisdag, och varmt ska det bli. Kan man bli annat än glad?

1 kommentar:

  1. Vad skoj att du är med och tävlar hos mig! :) Lycka till!
    Kram!
    http://www.sojkasframtid.se/tavla-om-1-av-3-lyxiga-spa-paket-i-samarbete-weleda/

    SvaraRadera