söndag 1 april 2012

Ibland får man allt lyssna på sin mamma

Min mamma är pensionerad sjuksköterska.
Man kanske kan tro att hon pjåskade lite extra med oss när vi (jag och min syster) var små.
Det kan man, men man har då väldigt fel.
För hon hade alltid sett något värre, så våra åkommor och sjukdomar var ju petitesser (vilket hon givetvis, och tack och lov, hade rätt i).

Idag ringer mamma och säger att när vi träffades tidigare idag så glömde hon att säga jag nu såg alldeles för blek ut. "Jag gissar på att ditt hb ligger på 80". Se till att ta järntabletter!
Om mamma ringer och säger så, då har hon oftast rätt.
Nu ska jag till min barnmorska imorgon ändå, ska be henne kolla hb, så får vi se hur rätt hon har.
Spänningen är olidlig! ;) Fast 80 låter väldigt lågt... 100 kanske.

PS Ja, jag tog direkt mina järntabletter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar