onsdag 29 augusti 2012

3 år

Igår fyllde Lillgrisen 3 år.
3 år!
SOM hon har längtat! Nu hade vi i och för sig hennes kalas i lördags, och det var väl den största höjdpunkten. Men hennes min när vi kom in med brickan på morgonen och sjöng (fick valla tillbaka henne till sängen en timma efter hon hade gått upp, för det var lite väl tidigt, även för att vara en tisdag...) den var obetalbar *älsk*.

Av oss fick hon bl a DVD-boxen "Fem myror är fler än fyra elefanter" och ja, den fungerar fortfarande, hon tycker otroligt mycket om den. Och den kan jag ju helt klart själv tänka mig att se. För tillfället är det "V" som går varm "Vårens värme, varma vindar..." Nostalgi!

Hon fick praktiskt taget bara bra saker, och inget skräp, helt otroligt! Hon har fått SÅ mycket kläder, så hon kan ha på sig en ny outfit varje dag i veckan denna veckan.

Första veckan som föräldraledig har gått relativt bra också, nu ska jag bara hitta min lunk. Största problemen var väl att enkelvagnen brakade sönder (men den har min far fixat till nu, han är bäst) och att jag inte kan lura ut hur jag får på regnskyddet på dubbelvagnen. Hur svårt kan det vara, kan man tycka. OMÖJLIGT! Fattar ingenting...

Och tiden som mjölkko har ju just börjat, och det går bra! Lilla M nådde (exakt) sin födelsevikt idag, nästan 3 veckor gammal. Inte så konstigt att det dröjer, hennes vikt finns liksom inte med i tabellerna... så hon måste ju leta sig ner bland någon av kurvorna för att detta ska funka. Och det har jag fått förklara för vår kära BVC-tant, som nu är med på tåget och håller med.

Nu ropar min kalv!

1 kommentar: