lördag 18 augusti 2012

Låt oss prata om gener!

Låt oss prata om den där fantastiska gen som jag har ärvt av min mamma.
Den genen som gjort att jag inom en vecka tappat ALLA mina graviditetskilon, vilket under dessa graviditeter varit drygt 30 kg, 18 kg och 18 kg.
EN vecka!
Jag kom alltså i mina jeans (som jag faktiskt inte kom i innan jag blev gravid med Lilla M) en vecka efter förlossningen.
Tack kära mor! Och jag hoppas att alla mina tjejer ärver den genen, för viss, graviditetskilon är ju inte hela världen så sett, men fy fan vad härligt att kunna slippa!

Och låt oss även prata om hur fantastisk kvinnokroppen är på att repa sig.
Jag och M häpnar. Hur är det möjligt att det kan gå så fort?

2 kommentarer:

  1. Tyst med dig !!;)
    Jag har haft hyfsat lätt att bli av med kilona med de första fem barnen. Det gick inte på en vecka ( din lyckost) men utan jobb.
    Men efter Trixie .... Bara att börja jobba;)
    Å andra sidan har jag aldrig varit i sån fin form som nu med nio barn... Men inte utan slit ..
    Din rackarns privilegierade människa :)
    Tur att du har vett att glädjas:). Och du förstår att jag är glad för din skull och inte ironiserar !!
    Kram:)

    Carola

    SvaraRadera
  2. Är GRYMT impad av dig Carola, just för att du ser till att komma i form efter varje barn. Du är ju ett levande bevis på att nog fan kan man ta sig tiden.
    Så ja, jag är privilegerad, och du är grymt bra!

    SvaraRadera