måndag 21 oktober 2013

Barn och fötter

Igår var vi för att köpa vinterskor till de stora tjejerna.
Eller stora och stora, de är ganska så små för sin ålder. 12 år och under 150 långa båda två.
Men dessa fötter...
Räkan är den som då är kortast (147 lång) och när vi mätte hennes fötter för vinterskorna så har hon nu storlek 38.
38?!
Det finns en hel del korta kvinnor i släkten och de har alla (och jag trodde även att det nästan alltid var så)  små fötter. Runt 35-36. Innebär detta att Räkan faktiskt kommer att längdspurta framöver?
Kanske.
Jag är 172 och jag har 39. Så snart kan vi ha samma skor, kommer jag bli av med mina? (eller hon med sina?).

Vi får helt enkelt se. Det är sådana små saker som man (ganska otippat) tycker är lite spännande när man har barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar