onsdag 30 oktober 2013

Föräldrar alltså

Idag var det en liten halvjobbig dag.
Jobbade hemma (inte jättejobbigt), ut med hunden, sedan hämta småbarnen på förskolan. Iväg och köpa mysbrallor till Lillgrisen som verkligen behövde nya bralls.
Sedan skulle det snabbt hem, laga mat, alla barnen och jag skulle äta. Sedan iväg med småungarna till morföräldrar och jag på utvecklingssamtal på förskolan. Allt innan 16:45.
Så där satt jag vid 14-tiden och hade redan huvudvärk.

Ringde mina föräldrar för att kolla om jag ens frågat om dom kunde passa barnen. Det hade jag.
Dom undrar om dom ska komma över istället.
Ja snälla!
Och jo förresten, ska jag ta med mat? undrar mamma.
Mjae, det behövs väl inte, jag ska precis börja så smått.
Men jag har en hel gryta full med blomkålssoppa, så tar jag med den, krutonger och bacon, säger hon då.

Så klockan 16 kommer mina föräldrar. Mamma fixar mat och pappa läser för Maisy medans jag drar iväg till förskolan.
När jag kommer hem så är alla mätta och glada och det finns varm blomkålssoppa till mig. Yummy! Krutongerna var slut, men jag testade med rostad lök. Mums!

Med sig hade de även Halloweenmunkar från Lidl. Även det mums!

Föräldrar alltså! Så jävla bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar