onsdag 23 oktober 2013

Second hand

Idag flexade jag ut lite tidigare och skyndade att hämta småungarna innan mellanmålet på förskolan. Och vi (jag och Lillgrisen) bestämde oss för att åka till ortens second hand.
Det är så himla trevligt där! Vi kikade lite bland leksakerna, och Lillgrisen köpte sig en gummiorm och jag köpte en rätt stor påse med träklossar.
Maisy var supernöjd med att springa runt och kika (gick ganska bra att hålla henne borta från porslinet).
Sedan tog vi en fikapaus med varsinna mackor (hembakat bröd), bulle och saft. Det gick på 50 spänn. Rätt prisvärt kan man säga!
När vi kom hem så skyndade vi oss att bygga med klossarna. Och Maisy välte det vi byggde och skrattade så hon nästan höll på att välta själv.
Efter det så pärlade vi. Eller Lillgrisen gjorde, jag sorterade pärlor. Tycker det är roligare. Maisy pärlade också en stund efter att jag kommit på att skulle dom nu slinka ner i magen så kommer dem ju faktiskt ut igen.
Hon satt koncentrerat i 5 minuter, sedan flög det pärlor över hela köket.
En grymt bra eftermiddag! (Sedan satt iofs Lillgrisen, aka Långsam-ätaren, och slog långsamhetsrekord vid middagen så jag fick spader. Men fram tills dess; kanon!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar