tisdag 26 juni 2012

Gårdagen

Gårdagen var ju inte så himla rolig.
Eller ja, egentligen var den ju det, med tanke på resultatet.
Dvs ingen propp i benet, woho!

Så VC kl 10, blev skickad till Lasarettet (som det så fint heter där). Sitta i väntrum. Bli stucken, bli felstucken, bli stucken igen.
Fördelen med att vara gravid var att när klockan var strax efter 12 så slängde sköterskan en blick på mig och frågade om jag hade ätit lunch. Jag svarade att det hade jag inte.
Då ringde hon helt prompt till Röntgen/UL och frågade när dom trodde att jag tidigast kunde bli kallad. Dom svarade att det skulle jag inte bli innan kl 13. Så då fick jag lunch!
Det var inte dumt, att i lugn och ro gå ut och äta lunch. Sedan tillbaka, fick tid nästan med en gång på Ultraljud (för benet), kom in med en gång. Gjorde UL. Allt såg fint ut. Lovely!
Fast jag var tvungen att vänta in läkaren.

Så jag blev sittande i 2 ½ timme sedan. Hur ont hade jag i kroppen då? Cirkus JÄTTE!
Så kl 16 var jag hemma igen, och var helt slut som artist.

Idag däremot så mår jag prima!

Förresten så är M på Liseberg med Lillgrisen idag. Kunde hon ens tänka på något annat? Självklart inte... Hon sa själv att det killade i magen. Gullungen, SOM hon längtat!
Och enligt första rapporten så är hon i extas, kunde just tänka mig det!

Imorgon ska dom åka till Astrid Lindgrens Värld.
Är allt lite avundsjuk, men denna kropp är inte gjord för den resan (drygt 60 mil på en dag) och sedan gå, gå och åter gå. Nej det får bli nästa år.
Så dom åker med farmor istället, som aldrig varit där. Dom kommer få en fantastisk dag. Hoppas bara att dom kommer ihåg att ta en massa kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar