måndag 4 juni 2012

Studenten


Min systerdotter tog studenten i fredags.
Helt ofattbart, min lilla Lillis!
Hon är nu lika gammal nu som jag var när hon föddes, och som jag tog hand om den lilla!
Jag var dagmamma till henne under en period, tog henne till BVC, nattade henne minst 2-3 ggr i veckan.
Det sista behövdes ju inte, men jag ville och älskade det. Och det var nog rätt skönt för min syster och hennes man, då lilla damen var ett ytterst krångligt litet barn!
När hon var 2 år och hade haft en bra natt, så hade hon "bara" vaknat varannan timma t ex.

Men det är nog lite så att ju krångligare som små, desto "lugnare" som stora. För sicken tjej! Hon är helt fantastisk!
Och hon gjorde sin morfar otroligt stolt genom att vara den yngsta i segelflygklubbens historia att ta sitt flygcert (han själv var snabbast...). Och det hade nog hennes gammelfarfar också varit, han som var test/stridspilot under andra världskriget (det blev också hans öde).

Studenten..
Det är stort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar