onsdag 5 juni 2013

5.15

5.15 slog Lilla M upp sina vackra blå och var redo för dagen.
Det var min tur, så det var bara att pallra sig upp. 4.8 grader visade termometern *burr*.

Gårdagens sommarfest blev väl egentligen som väntat. Lillgrisen vägrade vara med, och vill fika direkt istället. Och jag hör, till mitt stora förtret, inte till de mer tålmodiga mammorna i det läget, så jag surade för att jag gått tidigare från jobbet för att stå och titta på andras barn som ylade sommarsånger.
Och Lilla M vrålade som en mistlur om hon inte fick kräla omkring på marken och äta allt, så det fick hon väl göra då. Men när sista sommarlåten nästan var slut, då passade Lillgrisen på att ansluta , med sin hand i favoritpedagogens och sedan mölade vi i oss kakor (och Lilla M småsten).

Sedan jämnade jag till Räkans hår litegranna efter Kattens klippning, och tipsade lite (om det lilla jag vet om klippning). Då ville givetvis Lillgrisen också klippa sig, så Katten påbörjade och klippte (knappt..) topparna.
Men Lillgrisen ville att mamma skulle klippa. Sagt och gjort! Klipp kort mamma!
Njae. Jag klippte några centimeter och hon skrattade och ojade sig över allt hår på golvet. Klättrade upp på toaletten för att se sig i spegeln och såg sedan jättebesviken ut. "Det är ju långt!".
Så jag klippte lite till. Hon fnissade igen åt allt hår på golvet och kollade ännu en gång. Hon började gråta "Det är ju inte kort!".
Sa det att hennes pappa skulle bli arg på mig om jag klippte av henne allt hår (han var inte hemma, och han är lite töntig med det dära...). Men jag klippte en ordentlig bit och se, då blev hon minsann nöjd. Och hon är SÅ fin. Grymt orutinerat av mig, men jag har ingen bild!

Sedan var det min tur, Katten klippte väl av en stadig decimeter av håret, minst. Känns jätteskönt, verkligen! Och nä, inte jag har före och efter bild, kasst, jag vet!

Men jag har en bild på när Lilla M kröp upp i hundens bädd och röjde.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar