måndag 3 juni 2013

Sexuella trakasserier

Lady Dahmer har retweetat sexuella övergrepp som kvinnor är med om, var och varannan dag.
En kille har sammanfattat dessa här.

Börjar läsa lite nyfiket och blir sedan förfärad, och sedan mer konfunderad ju längre jag kommer.
För ju mer jag läser, desto mer minnen poppar upp ur mitt egna liv.

Om hur någon, på krogen, frågat om jag ska med hem. Hur jag sagt nej, och han då erbjuder mig en summa som han sedan höjer när jag säger nej igen.

Hur manlig släkting klämmer mig på rumpan och jag inte vågar varken röra mig eller säga något (var då runt 12 år).

Hur jag, 17 år,  på min systers bröllop blir antastad av hennes svärfar (han klämmer mig bl a på rumpan), jag ryter ifrån ORDENTLIGT och väldigt högljutt, då väser han i mitt öra "Om 10 år så kommer du vara fet, ful och gå på droger".

Runt 17 år gammal, sitter hemma hos en killkompis och hamnar i ett rum, pratandes, med tre andra killar. Varpå en av dem säger att "Blir du inte rädd för att vi kan våldta dig?". Jag svarar kaxigt att det finns inte en chans, då ropar jag bara på hjälp, får till svar "Om vi dödar dig först så kan du inte skrika".

20 år, är på fest och vi ska tälta. Jag är riktigt ordentligt berusad. En blyg kille följer efter mig hela kvällen. Vaknar på natten av att han ligger på mig. Jag smäller till honom och får hjälp av en annan killkompis.

21 år, är på mitt jobb och har på lunchen lagt mig för att vila på en soffa i kapprummet. Plötsligt ligger en 15 år äldre kollega på mig.

24 år gammal, blir sexuellt trakasserad av en manlig, gift, kollega. En annan kollega ställer honom mot väggen. Själv är jag för rädd.

Detta är saker jag kommer på på rak arm efter att ha läst lite på sidan.

Det är dags för samhället att vakna ordentligt! Detta ska inte vara vardag för kvinnor, vi ska ha kommit längre än så här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar