tisdag 4 juni 2013

Sommarfest på förskolan

Är på väg till Lillgrisens förskola där det idag är sommarfest. Lillgrisen sa redan imorse att hon inte skulle vara med och sjunga, utan sitta med oss, och ska man få henne att ändra sig, ja då får man ligga på!

Blir rätt knasigt också, för hon går 9-14 och festen är 16. Så hon ska hem emellan, smidigt... Och då lär hon verkligen vägra att vara med, om vi ska lämna henne igen liksom.

M är med Räkan hos optikern, för helt plötsligt lossade skalmen på hennes brillor, och den (nästintill) osynliga skruven försvann såklart. Tur att man har en hemmaman, hur ska man hinna med allt annars?!

Ikväll så är det meningen att Katten ska klippa mitt hår, det behövs verkligen! Har aldrig haft så långt hår som jag har nu, börjar bli jobbigt. Fastnar under armarna så jag drar mig själv i håret, störigt värre.
Och jag tror ju att Katten skulle passa bra som frisör, så då måste hon ju få träna!

Hon klippte Räkan igår, och det blev bra, så det ska nog gå bra.

1 kommentar: