torsdag 13 juni 2013

Skolavslutning

Idag så gick mina stora tjejer, Katten och Räkan, ur mellanstadiet.
Nästa år blir det att gå på högstadiet. Stora grejor!
Vilket betyder att detta var sista skolavslutningen på några år.

Regnet pissade ner från himlen (inget vackert uttryck, men väldigt beskrivande) och jag o Lillgrisen promenerade bort mot skolan. Vi var påpälsade i alla tänkbara regnkläder eftersom skolavslutningen skulle vara utomhus.

Då möter vi en förälder som säger att skolavslutningen flyttat inomhus en bra bit bort, så det var bara att vända hem och ta bilen. Väl framme så var det då dags, alla fick sitta ner på golvet (i en timma, om jag har ont i hela kroppen? You bet!) och så började det.

Det sjöngs och spelades, och mina tjejer (tillsammans med några till ifrån klassen) sjöng "Save the world tonight", jodå, mina ögon tårades.

Nu var det mina tjejer som var dom där stora barnen som skulle lämna skolan, hur gick det till?!
Och lärarna sjöng, som alltid, en egengjord låt för femmorna. Denna gången till "Gangam style" med tillhörande dans, very stylish!

Nu har dom, ett välförtjänt, sommarlov och Lillgrisen går sin sista dag på förskolan innan hennes sommarlov!
Jag är sjukt avundsjuk!

Lillgrisen sittandes i gummistövlar och galonbralls på konstgräset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar