fredag 2 mars 2012

Fredag i förorten

Inatt vaknade jag av att en liten het kamin ville krypa ner i vår säng. Och ligga tätt tätt, för att hon frös. Jag blev så varm själv så jag inte kunde somna på 2 timmar. Men men, det var ändå min tur att vabba.
På förmiddagen hördes ett jädra brötande utanför, och jag ser att dom håller på att ta ner grannens gigantiska (gigantiska!) björk. Äntligen!
Den skuggar halva altanen och trädgården och skräpar ner något fruktansvärt (ja, jag inser hur gammal jag låter!).
Lillgrisen tillbringade minst 20 min på att glo på denna fantastiska lastbil med den långa sågarmen. "loligt!"
Förresten så gillar jag inte att våren retas! Det är för tidigt, snö kan komma när som helst. Måste. Stå. Emot.
Förresten så utbrast Katten "Äntligen!" när hon såg att björken var borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar