tisdag 27 mars 2012

Vår

Igår, efter vi varit på kyrkogården och firat mormor Elsas födelsedag, så tog vi en tur till den lokala skoaffären.
Den är verkligen superbra! Inte bara för att dom har en yta på väggen (2x3 meter) med skor bara just i den storleken, och för varje storlek, nej dom har även en urgammal stor brandbil stående där. Ja, jag tror banne mig den är riktig (fast något ombyggd...).

I vilket fall så skulle vi köpa vårskor till alla tre barnen. Fritt val (till viss mån, det ska vara skor man kan leka i). Ni må tro min förvåning när stora tjejerna valt ut varsitt par Conversekopior a´150 kr och när Lillgrisen till sist högg ett par guldfärgade (men äkta skinn) skor med blingbling på, som var nedsatta till under halva priset dvs 200 kr. Och då har dom verkligen alla typer av skor i affären.

Sedan skulle vi iofs ha fotbollsskor till stortjejerna med, och det måste ju vara rätt bra grejor=kostar, men det må så vara.

Så nu är det bara vårjacka, cykelhjälmar och lite vår/sommarplagg kvar, som vi ska iväg och handla på torsdag. Jag längtar inte direkt, för Lillgrisen är inne i en utbrottsperiod, och då snackar vi UTBROTT, hon vrålar avgrundsvrål, och vill göra allt samtidigt och gud nåde en om man inte förstår vad hon menar.
Så hålla koll på henne samtidigt som stortjejerna skall välja kläder (som jag måste se till är i rätt storlekar och motvilligt skall provas) etc. Det kommer vara skönt när det är över!
Och sedan kommer jag att vara fattig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar