torsdag 22 mars 2012

Plötsligt händer det!

Efter att ha fått min sjukskrivning avslagen av försäkringskassan.
Och överklaga, och få avslag igen.
För att överklaga i länsrätten, och få avslag.
För att sedan överklaga till kammarrätten, och.... FÅ DEN BEVILJAD!
Den känslan!
Nästan 3 år tog det.
Men rätt hade jag, så det så!
Vad för sorts sjukskrivning var det då? Jo jag blev 50% sjukskriven när jag var gravid, för mitt blodtryck stegrade tidigt i graviditeten (har haft havandeskapsförgiftning tidigare).
Med sjukskrivningen så sjönk trycket något. Då tyckte försäkringskassan att jag kunde börja jobba heltid igen. Detta trots att trycket var för högt, och att jag fick åka in för toxprover.
Förhoppningsvis gör detta beslutet det lite lättare för andra i samma sits. Och ingen ska behöva äventyra sitt ofödda barns hälsa så, INGEN!

1 kommentar:

  1. GRATTIS!! Vilken bedrift. Mot f-kassan, går det någonsin att vinna? Grattis igen! Kul! :)
    Katarina

    SvaraRadera