onsdag 14 mars 2012

Hårresande debatt

Den här "hår i armhålan"-debatten skrämmer mig. På riktigt!
Har vi verkligen inte kommit längre än så här?
Utan att vi måste påpeka för folk hur dom ska vara och se ut, vad hände med fritt val och vara sig själv?
Varför ska vi ha tvång på att raka armhålorna? Om man är tjej alltså, det är ohygieniskt med hår under armarna på tjejer, men not so much på killar).

De hade en fråga på Mix Megapol i "fem tycker till" om det är läskigt med tjejer med hår under armarna, 5-0 till JA. Och jag blir förbannad... Och samtidigt lite nervös.

Jo, jag rakar mig under armarna, ibland. Mindre nu för tiden, jag är för trött, jag orkar inte, jag orkar inte bry mig. Min sambo älskar mig ändå. Men ska man verkligen behöva oroa sig om man nu glömt/inte brytt sig och har en kortärmad tröja eller linne på sig. Ska man få bli hånad då? Har folk verkligen med det att göra?

Rädda för hår? Jag orkar inte...

1 kommentar:

  1. Vad skoj att höra! :)

    Det känns väldigt spännande faktiskt att bli moster! :)

    kram

    SvaraRadera