söndag 20 maj 2012

Fullt upp!

Klockan är 8 denna söndag, och kladdkaka nummer två är på väg in i ugnen. Idag blir det kalas!
För mig och svärfar, bara de närmsta sörjande kommer, vilket betyder att vi blir 18 personer... Stora familjer och många släktingar, och väldigt väldigt härliga att umgås med. Så det ska bli riktigt roligt!

Och så kommer Räkan och Katten hem från sin pappa. Och denna veckan så betyder det verkligen fullt ös!
Dom ska Praoa (Katten på mitt jobb, och Räkan på sin mosters), det är Vårfest på skolan, och jag ska stå i någon Loppis. Och det är match, plus träningar. Dom (Katten och Räkan) ska på "musikturné" (dom spelar ju bastuba och saxofon i skolorkestern). Och Katten skall vara med i kommunens musiktävling, där hon är finalist.
PLUS att dom skall på litet läger med skolan.
Ja och så fyller jag år då. Denna veckan kommer att gå lite i ett kan man säga. Men det är mycket roliga saker, och saker har ju just en tendens att hopa sig i slutet av terminen.

Inatt vaknade jag av att Lillgrisen vrålade MAMMA, MAMMA!!! Jag ramlade nästan ur sängen och tände lampan. Det första hon säger "Vad var det för nått?!" Hon måste ju ha drömt något läskigt antar jag. Men det tog en liten stund för hjärtat att lugna ner sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar