onsdag 16 maj 2012

Halvdag och regnkläder

Idag har vi halvdag, eller ja, knappt det!
Och jag jobbar hemifrån, det kan inte bli så mycket bättre!
För sedan i eftermiddag så har jag tid hos barnmorskan och då ska Lillgrisen få följa med, det tycker hon säkert är spännande. Hon gillar att sätta plåster och så, för stucken lär jag ju bli.
Vi får väl se om hon tycker att dopplern är för högljudd.

I fredags när jag hämtade henne på dagis så fick jag för mig att kolla hennes regnkläder. Det visade sig att dom var i storlek 86, hon har för tillfället storlek 98. Ops...
Så det var ju bara att packa sig iväg och köpa nytt. Hon valde en snygg turkos regnjacka med stjärnor på.

Idag så spatserade hon iväg med pappa med sin nya regnjacka, och sina ursnygga silvriga hunterstövlar (som jag vann inne hos Bambi förra sommaren) som hon precis växt i.

M ringde och rapporterade efter han lämnat på dagis, att den här mamman jag skrev om tog på sig tossor idag! Och hennes son var GRYMT impad av Grisens stövlar, vilket jag förstår. Kolla själv!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar