onsdag 31 juli 2013

16:28 Precis nu, för 12 år sedan, blev jag mamma för andra gången

71 minuter efter din storasyster så kom du då äntligen. Visste inte ens att det kunde ta så lång tid mellan tvillingar, trodde att det skulle ta max 15 minuter.
Enligt läkaren så skulle även du vara en pojke, men tji fick dem.
En till liten dotter till, 3353 gram tung. Och som du skrek!
Som en siren vrålade du och var helt röd. Min lilla Räka.

Något namn hade vi inte på lager då vi skulle få två pojkar. Ett flicknamn hade vi, ut i fall att. Men inte två.
Mitt i natten, under ditt första dygn, så vaknade jag och visste vad du skulle heta!

När du låg i min mage så var du rätt så vild. Du låg som en falukorv under min bröstkorg. Och bestämda tider på dygnet så gjorde du helrullningar.
Dagen innan du föddes så gjorde du en 180 graders vändning, magen såg helt grotesk ut, såg ut som du höll på att bryta dig ut och det kändes som om du försökte ta livet av mig.

Du var tidigt en lite buse och charmör, och det var alltid du som fick din storasyster att skratta.

Nu är du 12 år och du är smart, rolig, påhittig, omtänksam, tjurig och slarvig.
Som vuxen ska du bli stå-upp-komiker i Tyskland säger du.

Grattis på födelsedagen, min älskade Räka, och tack för att jag får vara just din mamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar