tisdag 23 juli 2013

Dag 1 - England

Vi åkte inte förens på eftermiddagen, då min kusin och hennes pojkvän skulle hinna jobba färdigt först innan dom (snällt nog) kom och hämtade oss på Heathrow.
Flygresan njöt jag mig igenom, kan man säga så? Redan där märkte jag skillnaden att resa med stora, istället för små, barn.

Vi blev upplockade på flygplatsen då av Vicky och hennes fantasiskt trevliga pojkvän. Så min syster och hennes två barn åkte med Vicky, och jag, Räkan och Katten bekantade oss med Matt.
Nu hade vi en 2 timmar lång biltur ner till Bradford on Avon framför oss. Och sista biten så cabbade han ner taket (efter önskan av barnen) och vi gled genom den engelska landsbygden.

Så kommer vi fram till Bradford.
Träffar Vickys barn, Räkan och Kattens sysslingar, H har jag träffat på hans dop. Jag är till och med hans gudmor, men sedan dess har vi tyvärr inte setts.

Vi blir inkvarterade i Matt's härliga hus och blir bjudna på ett stort ihoplock av mat. Korvrullar, paté, ägg inbakade i något (som var gott, jag vågade inte smaka), paj, ostar. Och engelsk cider. Yum yum.

Trötta och glada kryper vi ner i sängarna, ganska förväntansfulla inför kommande vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar