fredag 3 januari 2014

3. En grej jag skulle vilja lära mig.

En? EN?
Det finns ju hur mycket som helst som jag skulle vilja lära mig.
På rak arm så är det spanska, sy, sticka och meka med bilar.

Spanska för att det är ett så himla snyggt och sensuellt språkt, lite coolt så där. Och framför allt användbart.

Sy och sticka, min mamma börjar bli gammal och hon är den som fixar allt sådant till mig. Behöver man ha lagat något, eller sytt något (eller stickat) så fixar lilla mamma det. Så jag har liksom inte "behövt" lära mig. Men någon gång måste man ju börja, hade ju tyckt att det vore kul att vara duktig på det!

Meka med bilar, oh så roligt! Ja och jag är inte ironisk. Som tonåring så gick jag en kurs "teknik för tjejer" (som man faktiskt fick betalt för att gå) och det var så otroligt roligt. Vi bytte bland annat bromsklossar på en bil, slutade med att jag fick byta alla fyra. Kul! Ville gå fordonsteknisk och bli flygtekniker, jag citerar min mamma "Över min döda kropp!" och så blev det med det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar