torsdag 16 januari 2014

Januariutmaningen

Jag ligger ju något efter i utmaningen, surprise liksom!

12. Dagens tv-tips.
Först tänkte jag tv-serier, men jag tittar ju inte så mycket på tv på det sättet, utan mycket blir HBO eller Netflix.Så jag kör på min första tanke.
Bra tv-serier:
Bron, Suits, The Walking Dead, Rita (missa INTE den, hur bra som helst), Australian Masterchef unt so weiter.

Men du, jag har faktiskt ett tv-tips, och kanske ett otippat sådant (?). Paradise Hotel!
Helt suveränt, älskart! Jo jag vet, det låter inte speciellt bra, men ge det en chans.

13. Här är en bok som jag tycker är ful..
Alltså, det finns himla många fula böcker. Men dessa är exceptionellt fula.

14. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att byta liv med någon i en tv-serie…
Miss Parker i The Pretender (Kamelonten). Eller Dana Scully i Arkiv X. Eller föresten, stryk Dana Scully, för jag skulle aldrig våga! Eller Veronica Mars, det hade jag nog vågat. Hon är cool!

15. En grej som gör mig vansinnig i vardagen.
Som flera har skrivit så stör jag mig också på det där fenomenet att inte släppa av de som ska kliva av från tåg/tunnelbana/buss innan de själva knôr sig in. Men också på folk som inte kan säga tack i vardagen. Det kostar inget, I promise you, och det är så himla trevligt.

16. Kolla! Här är en bild från mitt sovrum.
Not gonna happen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar