fredag 10 januari 2014

Prylar

Vi har så otroligt mycket prylar hemma. Och det är helt klart mest mitt fel.
Jag samlar på mig, och vill inte göra mig av med något. För fungerar det, så kan jag verkligen inte slänga det "man kan ju behöva det en dag".
Visst, jag har lyckats göra mig av med en massa kläder i klädinsamlingar och klädbytardagar. Och nu har det kommit en liten bebis till i släkten, så mycket prylar och kläder går dit. Perfekt!

Men nu jäklars ryker det prylar! För, som jag tidigare skrivit om, så har vi en liten second hand på orten. Och det är ju verkligen perfekt, saker kommer till nytta för någon annan! Och pengarna går ju till välgörenhet.

På måndag så ska vi byta ut vårat kök. I dagsläget är det ett otroligt fult furukök med 3 trasiga lådfronter. Bland annat.
Svärföräldrarna bytte ut sitt kök mot ett nytt, deras gamla är 15 år. Och det kommer nu att flytta in i vårat. Det blir en uppdatering på 25 år. Inte illa pinkat!
Återvinning, förnyelse yada yada. Visst, ny köksfläkt (för det visade sig att våran är en brandrisk, ops...) diskbänk och bänkar.
Ser verkligen inte fram emot att leva i röran den närmaste tiden. Men det kommer bli så bra! Och jag ska göra mig av med så mycket grejor!
Och sedan ska jag rota fram "nytt" på second handen, sådant som vi verkligen vill ha. Det är vad jag hoppas i alla fall, maken är fortfarande inte helt såld på "gamla grejor" men det kommer han att bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar