torsdag 1 september 2011

Byxångest

Igår så tog jag mig äntligen i kragen och åkte till närmaste köpcentrat för att köpa nya byxor.
Det var verkligen kris! Hade inga hela byxor över huvud taget.

Jag avskyr att handla byxor, eller det var nog för milt uttryckt. Jag HATAR att köpa byxor!
Vet att många kvinnor gör det, för det är ju inte direkt så att vi stöps i samma form direkt. Långa ben, korta ben, breda höfter kombinerat med smal midja osv
Jag har även den sköna fördelen att mitt ena ben är en hel storlek större än det andra.
Ja, jag vet, helt absurt. Men det är som det är och så har det väl alltid varit, mer eller mindre.

Sist jag skulle köpa byxor, för ett år sedan, så fick jag provat över 40 par jeans innan jag hittade några som passade. 40 par! Och då är jag inte speciellt kräsen. Tror ni att det var några billiga byxor? Givetvis inte, jag gav mer för ett par byxor än vad jag gjort för något i klädesväg i hela mitt liv.

Denna gången dök jag in i den affären på en gång, och där fanns ett par som passade med en gång. Riktigt, riktigt snygga och satt bra. Och nu var dom ÄNNU dyrare...

Men efter att ha sprungit runt i några andra butiker så var det bara att lomma tillbaka.
Fast jag hittade faktiskt även ett par som sitter GANSKA bra för halva priset, så jag köpte två par. TVÅ PAR! Fatta, helt otroligt sanslöst! Jag har två par nya byxor! Och jag kommer inte behöva köpa några nya på över ett år! Jippie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar