tisdag 20 september 2011

Fuck Facebook

Igår lämnade jag Facebook, lite otippat faktiskt för jag brukar verkligen hylla stället (i alla fall gentemot pessimisterna). Men nu har även jag fått nog.

Varför?

Av den märkliga (enligt mig själv) anledningen att jag faktiskt inte mår bra av det stället, jag ifrågasätter lite för mycket. Jag gillar att läsa om vad folk pysslar med och så, och kommenterade rätt flitigt. Bra och så där.
Men sedan så har även en ful ful avundsjuka börjat krypa fram.
Varför svarar hon inte på mailet, jag vet ju att hon varit inne och läst det?
Jaha, ska dom hitta på något, varför blev inte jag tillfrågad?
Känner mig otillräcklig över att en del verkar hinna med ALLT.
Blir avundsjuk på gamla barndomsvänner som umgås, fast jag helt ärligt inte VILL vara med dem...

Jag tycker själv att jag är en tönt som känner så. Men det är fakta. Så jag lämnade Facebook cold turkey. Vilket tyvärr gör att man kommer tappa kontakten med en del. Men jag gissar på att de flesta (inte bitter!) inte ens märker att jag är borta.

Jag har varit med Facebook i snart 4 år, så det kanske känns lite tomt. Men hellre känna att man inte vet vad som händer. Än att känna sig utanför.

Jag finns ju fortfarande kvar, och vännerna med (tror jag!). Man kan ju faktiskt hålla kontakten på annat sätt, har jag hört...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar