måndag 12 september 2011

Det där om att barn växer

Helt plötsligt i morse insåg jag att Lillgrisens stövlar nog är för små. Jämförde dem sula mot sula med hennes vanliga skor (som hon haft länge) och stövlarna var allt bra mycket mindre.
Oj!

Jag har inget emot att barn växer och utvecklas, många drömmer om att deras små ska förbli små bebisar bara ännu ett tag och att tiden skall gå extra sakta.
Inte jag, jag vill veta hur dom tänker, att dom berättar vad som rör sig där inne i de små knäppa huvudena. Att dom lär sig och upptäcker.
Men dom behöver ju inte växa som raketer rent fysiskt...

Jag har tre barn, inser ni hur mycket "plötsligt inser jag att xxx är för litet"?
Gympadojjor, gummistövlar, regnkläder, sommarskor, jackor osv. Klart ni vet, ni med barn.
Och nu är det höst, det är dags för vinterjacka och vinterskor x3.
Förra året ärvde Räkan Kattens jacka och dom kunde ha samma termobrallor som året innan. Men inte i år.

Men vi tar väl och börjar med dom däringa gummistövlarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar