onsdag 21 september 2011

Föräldramöte

Igår var jag på Föräldramöte på skolan. OMG vad jag avskyr det!

Det finns personer där som går mig på nerverna mer än vad jag trott varit möjligt.
Så jag är sur redan när jag kommer dit...

Som Katta Kvack skrev tidigare ikväll så har även mina ongar tur som har MIG till förälder... (fast det var ju inte ordagrannt det hon skrev)

Som t ex. en av mammorna slängde ur sig precis när man hade börjat hoppas på att få gå hem:
Alltså, den har nya slöjdläraren... Är hon verkligen utbildad slöjdlärare? (rösten gick upp när hon sa 'utbildad'). För sedan hon började och den gamla slöjdläraren slutade så har kvaliteten på det XX tar hem blivit sååå mycket sämre! (där vänder hon sig till väninnemammorna och nickar lite för att få medhåll).

Där kände jag att det räckte, så jag reste mig, tackade klassföreståndaren, och gick hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar